Verkoop stappenplan

Wij ontzorgen en ondersteunen u graag in het gehele traject van de verkoop van uw woning.

 

Stap 1.                 Vrijblijvende afspraak – waardebepaling:

 

Uiteraard maken wij graag een vrijblijvende afspraak bij u in de woning zodat wij u een indicatie kunnen geven van een vraagprijs en de verwachte opbrengst bij verkoop van de woning.

 

Stap. 2                  Opdracht tot dienstverlening:

 

Als u besluit dat wij de woning voor u in de verkoop mogen nemen maken we een document op waarin we onze afspraken met u duidelijk vastleggen zodat u weet waar u aan toe bent.

Tevens vragen wij u een vragenlijst ontrent de woning in te vullen. Van u ontvangen wij de benodigde documenten zoals, koopakte / splitsingsakte / gegevens inzake de VvE / overige aanwezige documenten.

----

  

Vragenlijst                                                               VvE Vragenlijst                                               Opdracht tot dienstverlening

----

Stap 3.                  Start verkoop:

 

Wij gaan aan de slag met het maken van professionele foto’s, plattegronden, 360graden foto’s en het schrijven van een mooie pakkende presentatie tekst.

 

Een goede presentatie is noodzakelijk om zo veel mogelijk potentiele kopers te trekken. Na uw akkoord op de opgemaakte presentatie gaan we van start en plaatsen we de woning online.

 

Uw woning plaatsen we onder andere op:

www.funda.nl; www.jaap.nl; www.huislijn.nl; www.huizenzoeker.nl; www.rotterdamestate.nl; www.facebook.com.

----

 

                       www.funda.nl                                                                                             www.rotterdamestate.nl

 

 

 

                        www.jaap.nl                                                                                                   www.huizenzoeker.nl

 

 

 

   

Rotterdam Estate op Facebook

 

----

Stap 4.                  Bezichtigingen & onderhandelingen:

 

Minimaal een dag vooraf hoort u wanneer er een bezichtiging in de planning staat. Voor aanvang zijn we iets eerder aanwezig om even te kijken hoe de woning erbij staat. Wij ontvangen de potentiele kopers en leiden ze rond door de woning. Vervolgens sluiten we de woning weer goed af.

 

Na afloop lichten we u in om te vertellen hoe de bezichtiging is gegaan. Daarna houden we goed contact met u om u op de hoogte te houden van de ontwikkelingen.

 

Wanneer er een bod uitgebracht wordt, voeren wij uiteraard de onderhandelingen namens u. Ieder bod wordt eerst met u besproken voordat we een volgende stap zetten.

 

 

Stap 5.                  Koopovereenkomst & Notaris:

 

Zodra er overeenstemming bereikt is, handelen wij het juridische gedeelte voor u af. De voorlopige koopovereenkomst wordt opgemaakt en wij plannen de afspraken in voor het ondertekenen hiervan.

 

Na de ondertekening dragen we zorg voor de overdracht van het dossier aan de notaris.

 

Stap 6.                  Overdracht en oplevering:

 

Op de dag van de overdracht van de woning voeren wij samen met u en met de koper de eindinspectie van de woning uit. De meterstanden worden opgenomen en aan beide partijen overhandigd.

 

Ook bij de notaris zijn wij aanwezig voor de laatste controle van de Leveringsakte en voor

de eventuele afhandeling van de laatste zaken. Nadat u getekend heeft blijven wij uiteraard uw aanspraakpunt voor eventuele vragen.

-----

-----

Kortom, wij nemen u alle zorgen uit handen!